Try right click.

Aciklama...

Su anda okumakta oldugunuz blogtaki yazilar sadece son aya ait olan ve secilmis birkac yazidan ibarettir. Ay sonunda bir onceki aya ait olan yazilar yayindan kaldirilmaktadir. Sadece secilmis birkac yazi belli siklikta degistirilmek uzere sinirli sure icin tekrardan yayinlanacaktir.
Sevgiler... Archi*Sugar

6 Ağustos 2010 Cuma

Uzun sure emzirmek isteyenlere bir tavsiye

Dunya emzirme haftasi icin yazmis oldugum son yazi uzerine ozelden cok mail aldim. Tavsiye istekleri vardi oldukca fazla sayida.

Uzun sure emzirmek isteyen annelere, cok fazla tavsiyede bulunulabilir tabii  ki. Sut nasil cogalir, ne yemek lazim, ne icmek lazim, hangi siklikta emzirilir... Bu sorularin coguna yillar onceki yazilarimda cevap vermistim. Zaten google'a yazip bakarsaniz binlerce cevaba ulasirsiniz. Burada tekrar etmenin hicbir geregi yok. 

Benim uzun sure emzirmek isteyenlere su anda tek bir tavsiyem olacak:

Kulaklarinizi tikayin!

Eger gercekten uzun sure emzirmeye karar verdiyseniz -ki burada 2 senenin ustunde emzirmelerden bahsediyorum- cevrenizde sizi bundan vazgecirmek isteyecek cok kisi olacaktir. "Artik bu yastan sonra anne sutunun cocuga bir faydasi yok", "goguslerin sarkacak", "sana cok baglanacak", "sonra birakmaz bak", "ne kadar uzun emzirirsen birakmasi o kadar zor olur", "ileri yasta anne duskunu olacak", "bu yasta emzirilir mi hic", "ileride bunlari hatirlayacak", vs vs vs... Bunlarin cogunu duymaya ya da arkanizdan konusuldugu icin duymamaya hazirlikli olun...

ve ne yaparsaniz yapin...

Kulaklarinizi simsiki tikayin! 

Cevap dahi vermeyin... "hi hi" deyip kararinizin kesin oldugunu belirtin, basinizi cevirin ve konuyu degistirin... 

Size verecegim en buyuk tavsiye budur... Cunku en dogruyu anne bilir...

Bol sans!


10 yorum:

  1. Çok katılıyorum tavsiyenize.Ben en azından böyle yapıyorum doğrusu. Hı hı deyip geçiyorum...En doğrusu da bu bence.Teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Esra,kızım 2.5 yaşında,emziriyorum ve etrafımda ki (annem de dahil olmak üzere) bütün dışseslere kulağımı tıkadım.Genelde bu konu üzerine konuşmuyorum.Ama "bu yaştan sonra faydası yok" cümlesini duyunca çıldırıyorum.Uzun süre emzirmek isteyenlere en güzel tavsiyeyi vermişsin.Anne yeter ki emzirmek istesin,anahtar bu!Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Aylin: oyle gercekten. Yoksa cevap vermek hem anneyi yoruyor hem de kardakinin fikirlerini degistirmiyor, ne yazik ki. Sevgiler

    ZeyNes: En guzeli, en dogrusu... eger anne emzirmek istiyorsa diger herkes susmali bence. Ama susmuyorlarsa da onlari dinlememekten baska care yok sanirim. Bol sans ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Dört sene iki ay emziren annenin sabrinin ve sevgisinin büyüklügünü selamliyorum!

    YanıtlaSil
  5. Ozlemcigim canim benim... ben de sizi cok opuyorum. :-)

    YanıtlaSil
  6. 2. oglumu 24 ay emzirdim :) ama " yeter artk , kes memeden " sozlerinden bayginlik geldi . ya sizene kardesim , bebek benim sut benim . size ne!

    3. bebegimide 2 yasina kadar emzirmeyi hedefledim , bakalim :) simdilik 5,5 aylik :) ve cok guzel emiyor . 4 yil olmasada , 2 yil emzirmeyi cok isterim :)

    YanıtlaSil
  7. Firdevs: 2 yil harika bir sure. Dilerim istedigin gibi olur hersey. Bol sans ve sevgiler :-)

    YanıtlaSil
  8. Doktor bir tanidigimiz soyle diyordu karisanlara, su icecegine anne sutu icsin zaten geneli su, alabildigi faydali seyleri de yaninda alsin, bu benim cocugum sut vermek de hakkim!

    YanıtlaSil
  9. Ben annemi 4 yaşına kadar emdiğimi hatırlıyorum hatta bıraktığım günüde. Kendi ikizlerimide 16 ay emzirdim.

    YanıtlaSil
  10. Bebegim emmeyi birakmadikca ben de kesmeyi dusunmuyorum. Ama bu sure alabildigine uzarsa ne yaparim ? acikcasi bunu da bilemiyorum.

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin tesekkurler. Sevgi ve saygilar. Esra

Related Posts with Thumbnails