Try right click.

Aciklama...

Su anda okumakta oldugunuz blogtaki yazilar sadece son aya ait olan ve secilmis birkac yazidan ibarettir. Ay sonunda bir onceki aya ait olan yazilar yayindan kaldirilmaktadir. Sadece secilmis birkac yazi belli siklikta degistirilmek uzere sinirli sure icin tekrardan yayinlanacaktir.
Sevgiler... Archi*Sugar

2 Ağustos 2010 Pazartesi

Dunya Emzirme Haftasi 2010


1 - 7 Agustos haftasi dunyada "Dunya Emzirme Haftasi" olarak kutlaniyor. Ben, kizimi bir gun gelip  de "anne ben artik buyudum, emmeyecegim" diyene kadar emzirdim, bu da tami tamina 4 sene 2 ay surdu. Evet evet yanlis okumadiniz. :-) 4 seneden fazla emzirdim kizimi. Daha istese daha da emzirirdim.  Bes seneye tamamlamaya kararliydim. Hem ben hem de kizim icin essiz bir deneyimdi cunku. Tek seferlik ve sadece ikimizin paylastigi.

Sutu gelmeyen, cok istedigi halde emziremeyen arkadaslarim var. Onlara tabii ki destek olmaktan ileriye birsey yapamiyor insan. Ama sutu olup da cocugunu hic emzirmemeyi secenleri acikcasi pek anlayamiyorum. Bebeklerin anne sutu hakkini onlarin elinden almayi hayal dahi edemiyorum. 

Sutunuz varsa, emzirin. En basta ama en en basta biraz zor gelecektir ama bir sure sonra ne kadar essiz bir deneyim olduguna siz de inanamayacaksiniz. Binlerce faydasinin yaninda bebeginiz ile paylastiginiz o anlarin hicbir benzeri ve tekrari yok.

Emzirmeyi destekliyorum...


26 yorum:

  1. ne tesadüf ki canım, ben de bu hafta sonlandırdım neredeyse 3 yıllık harika deneyimi:)ama artık zorlanmaya başlamıştım, 1 ay kadar önce süt bitmiş fakat küçük hanımda alışkanlık olarak devam ediyordu, bitmesi lazımdı...

    YanıtlaSil
  2. Ozgurcugum, tabi sut bittiyse yapacak birsey yok. :-) Minnos 3 sene guzel guzel icti, harikasin...
    :-)))

    YanıtlaSil
  3. arkadaşlar size çok özendim şimdi.Eğer benim bebeğim emseydi büyük ihtimalle ben de en az 3 sene emzirridm.arkdaşımın çocuğu 2.5 yaşında hala sütten kesmedi ve herkes üsütne gidiyor.Ama ben yanlışmı yaptım bilemedim ona daha bir sene emzir dedim.Sizden okuyunca biraz rahatladım.Ama niye böyle söyledim arkadaşıma çünkü bebeği çok sağlıklı maşallah ve bence bunu annesütünden kaynaklanıyor.Keşke benim oğlum emseydi.Benimki ancak 13 ay anne sütü alabildi.
    Emzirmeye 100% destekliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Sanberk... ben son zamanlarda emzirdigimi kimseye soylemiyordum cunku "aaa hala mi emiyor" vs gibi cumlelerden cok sIkIlmistim. Eger emzirmek istiyorsa anne, bence cevredeki tum seslere kulagini kapamasi lazim. Cunku gercekten 2 yasindan sonra cevrede cok kisi "artik birak" "bir yarari yok" gibi cumleler soyluyor. Sevgilerimi gonderiyorum... :-)

    YanıtlaSil
  5. merhaba,benim oğlum 23 aylık bana da baskı rtık yeyapılıyor artık yeter diyorlar bende çok kararsızım bu yazıdan sonra sütten kesmekten vazgeçicem sanırım üstelik hala sütüm geliyor.Bende emzirmeyi %100 destekliyorum.Çocuklarımıza verebileceğimiz en iyi gıda ve bence Allah'ın bir lütfu hangi yaşta olursa olsun faydalı olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  6. woow masallah diyor sapka cikariyorum :))

    YanıtlaSil
  7. kızım 8 aylık. 3. aydan sonra hep zorla emiyor. ben inatla halen vermeye çalışıyorum. emmiyorsa biberonla veriyorum sağarak. hatta biberonla istemediği zamanlarda ağzına sıkarak bitirmeye çalışıyorum. sütüm ne zamana kadar gelirse o zamana kadar böyle inatla kızıma sütümden içirmeye kararlıyım. bu beni çok yorsada.

    yazınızı okurken imrendim. ne mutlu

    YanıtlaSil
  8. @ Acemi Yazar: eger emzirmek istiyorsan ve cocugun da emmek istiyorsa, sakin baskalarini dinleme. Nedense cocuk 2 yasina gelince cevreden bir suru ses gelmeye basliyor. Kalbini dinle sadece... :-)

    @ Anne ve Bebisi: Adasim... tesekkur ediyorum :-)))

    @ Defne kizin anasi: Kizim kizimla adasmis. :-) Aslinda bazi donemler bunlar yasanabiliyor. Ozellikle ek gidalarin arttigi donemlerde. Sen yine inat et, sakin vazgecme. Ne kadar cok alirsa o kadar iyi. Bol sans! Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Çok anlamlı,kayda değer bir hafta ne mutlu...
    Ne güzel yazmışsınız tamı tamına 4 yaş demişsiniz insan imreniyor yahu..
    Ben anca 4.5- 5 ay anca emzirdim hem o dönemde kendimi çok yormam hem de k. validemin (gece yatmadan mama ver rahat uyusun, doymuyor, bak ağlıyor vs.)söylemleri ve benim her gelişinde netten anne sütü alakalı olan sitelerini videolarını açıp sesini çokça açıp dinletmelerime rağmen devam etmesi, beni strese sokmasıyla en fazla 5 ay emzirdim sütüm tükendi gitti.inanın onun her gelişinde o gün sütümün azaldığını hissediyordum.pompayla bir damla fazla çekeyim diye öyle uğraştım ki..oofff ooofff...

    YanıtlaSil
  10. Buket, cok haklisin. Stres sut icin cok etkili birsey. Sutu azaltabiliyor. Aslinda belli bir sure sonra sut, ne olursa olsun salgilaniyor. Ama ilk sene her yasanan, yenen, hissedilen sutu etkileyebiliyor. 5 ay da gayet iyi bir sure. Ne alsa kardir diye dusun. Sakin kendini uzme bunun icin. sevgiler

    YanıtlaSil
  11. biliyorum. :-) Tesekkurler Acalya...

    YanıtlaSil
  12. Önünde saygıyla eğiliyorum..bugünkü aklım olsa 22. ayda kesmezdim mastit olmuştum ve alacağım ağır antibiyotik yüzünden kesmek durumunda kaldım.. oysa hala sütüm vardı.. kestikten 6 ay sonra eltimin doğumunda o kadar heyecanlanıp işin içine girmiştim ki 3-4 gün sütüm geldi!! 22 ay az bir zaman değil ama keşke diyorum.. daha uzun olsaydı o ikimize ait zaman.. o yüzden saygıyla eğiliyorum.. bak bak gözlerim doldu.. gittim ben

    YanıtlaSil
  13. Ah Ayca, dolmasin gozlerin. :-( 22 ay oyle uzun bir zaman ki... dolu dolu icmis minnos bey. Bazi seylerin onune gecemiyoruz ne yazik ki. Hastalik da bunlardan biri. Keske demeyecek kadar uzun emzirmissin zaten. Hadi gulumse. :-) Yeni dogmelerine bayildim! :-)))

    YanıtlaSil
  14. Muthişsin :)) Ben sadece işlerimin çok yoğunlaştığı dönemlerde, Mira'nın emmeye karşı aşırı düşkünlüğü ile çok zorlanıyorum. Aslında o sadece benim ile hasret gidermeye çalışıyor ki hasret giderildikten sonra iyiki bırakmamışım diye şükrediyorum. Artık o dönemlerde aklıma sen geleceksin, biliyorum :)

    YanıtlaSil
  15. Banucugum, gozlerim doldu yorumunu okurken. :-) Miracigi cok cok operim.

    YanıtlaSil
  16. Esracigim, izninle ben de bu guzel paylasimini paylasmak, herkese duyurak istiyorum:)

    YanıtlaSil
  17. Memnuniyetle Elifcigim. :-)

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Esra,Defne daha bebekken benim bloguma bir yorum birakmistin emzirmeyle ilgili,hem ordan hem de diger yazilarindan kizini uzun sure emzirme yanlisi oldugunu biliyordum ve aslinda merak ediyordum ama kimseye soramam ben,emziriyor musun hala diye.Defne icin cok sevindim,cok sansli :) Darisi benim Defne'min ve Derin'imin basina.

    YanıtlaSil
  19. Merhaba Isil, cok iyi hatirliyorum o yorumu. :-) Aslinda cogu kisi ile paylasmadim bugune kadar emzirmemin suresini. Umarim baska annelere de ilham kaynagi olur. Cok opuyorum.

    YanıtlaSil
  20. Bana da ilham kaynağı oldun Esra:) Etraftan gelen seslere kulağım kapalı ama ben de genelde söylememeyi tercih ediyorum...

    YanıtlaSil
  21. ZeyNes: Ne mutlu bana :-)))

    YanıtlaSil
  22. merhaba
    benim oğlumda 19 aylık ve şu anda hala emiyor. Ama ben sadece günde bir kez emziriyorum çok isterse bazen 2 kez.
    2 yaşında kesmeyi düşünüyordum ama bakalım belki kararrım değişir. Benim 24 saatlik nöbetlerim olduğu için o gün emmiyor ama nöbetten gelince hemen emziiriyorum bakıyorum hala süt geliyor. İleri yaşlarda emzirmeninde faydası oluyor mu? günde bir kez emmesi yeterli midir?

    YanıtlaSil
  23. Mutlu anne: Tam ne zamandi hatirlamiyorum ama bir sure sonra biz de gunde 1'e dusurmustuk (sanirim 2,5 yas civarindaydi). 3 yasindan sonra bazen icmedigi gunler de oluyordu. Zaten vucut otomatikman sut uretmeye basliyor bir sure sonra. Sutun olmuyor, kaygisi hic olmuyor. 3 gun emmese de sut bitmiyordu... bol sans ve sevgiler

    YanıtlaSil
  24. freudun gelişim psikolojisini okuyana kadar sizinle aynı fikirdeydim...20 aylık ve yeni bıraktık...18. ayda oral dönem sonlanıp anal dönem başladığı için oral dönem faliyetlerinin uzatılması yetişkinlikte doyumsuz kişilik tip çizeceğini söylemiş...
    mantıklı geldi....ki anal dönemin başladığını zaten yazıyı okumadan önce anlamış dönem özellikleri ile ilgili araştırma yaparken rastladım bu yazyada...nekadar doğru bilemiyorum..
    bu konuda bir bilgi yada f,kriniz varsa paylaşırsanız sevineceğim...
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  25. Ilal hanim... yazimda da belirttigim gibi, uzun donem emzirme ile ilgili her turlu negatif dusunceye kulaklarimi kapadim ben. Tabii ki ben de cok okudum, cok arastirdim, cok bilgilendim ama sonucta kalbimi dinledim. Siz, kalbinizi dinleyin... 19 aylik bir bebek anne sutu aldi diye "yetiskinlikte doyumsuz kisilik" mi olur sizce? Kalbiniz ne diyor? Artik WHO, 3 yasina kadar emzirmeyi oneriyor. Afrikalilar 7-8 yasina kadar emziriyor. Tum doktorlar 2 yasina kadar emzirmeyi tesvik ediyor. Eger biraz daha derin arastirirsaniz kisa emzirmekten cok uzun emzirmenin onerildigini ve desteklendigini gorebilirsiniz. Uzun emzirmek yeni birsey degil, son da olmayacak. Bence onemli olan annenin ve bebegin arzusu... gerisi bos :-)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin tesekkurler. Sevgi ve saygilar. Esra

Related Posts with Thumbnails