Try right click.

Aciklama...

Su anda okumakta oldugunuz blogtaki yazilar sadece son aya ait olan ve secilmis birkac yazidan ibarettir. Ay sonunda bir onceki aya ait olan yazilar yayindan kaldirilmaktadir. Sadece secilmis birkac yazi belli siklikta degistirilmek uzere sinirli sure icin tekrardan yayinlanacaktir.
Sevgiler... Archi*Sugar

15 Nisan 2010 Perşembe

Mukemmel Anne Var Mi?

Anne olmak icin cirpinanlar taniyorum. O canindan can parcayi kucagina alabilmek icin yillarca tedavi gorenler... Baskasinin dogurdugu cocugu evlat edinenler taniyorum. Evlat edinip o cocugu canindan can parca yapanlar... Sonra... o rengarenk ama ici bos gazetelerin ucuncu sayfa haberlerini goruyorum. Kendi kanindan kan, canindan can cocugunu cop tenekesine atanlar, parcalara ayiranlar, ac birakanlar, baskasina satanlar, taciz edenler ve hatta daha da ileri gidip ismini dahi soylemek istemedigimiz vahsice seyleri yapanlar...

Bizim mukemmelini aradigimiz anneler, isteyerek, severek ve ozveride bulunarak anne olan kadinlar. Cocugu icin en iyiyi isteyen, arastiran ve oyle olmasi icin cirpinan anneler. Cocugunu kendi dogurmus olsun ya da olmasin. Diger "dogurmus kisiler" ile zaten isimiz yok, olamaz.

Dogarken "anne" sifatiyla dogmuyoruz. Anne olana kadar anne olmanin bilgileri ve ozelliklerinden yoksun buyuyoruz. Sonra, beklendik ya da beklenmedik bir anda O'nun gelecegini ogreniyoruz. Mutlu oluyoruz ve tatli bir telasa giriyoruz. Hazirlanmak icin sadece birkac ayimiz var. Odasi, kiyafetleri, ekipmanlari derken kitaplar, dergiler, bloglar, forumlar okunup birkac ay icinde bizi bekleyen hayati ogrenmeye calisiyoruz... Yeterli mi? Asla... Gercekten dogum sancisi cekmeden "dunyanin en dayanilmaz acisi"ni hissetmenin bir baska yolu var mi? Ya da bebek ciyaklamasiyla her 2 saatte bir her gece uyanmadan "uykusuz gecelerin" ne demek oldugunu bilmeye imkan var mi? Ya da O'nu kucagina verdiklerinde gercekten dunyada boyle bir ask olmadigini soylemeye? Ya da o cennet kokuyu icine cekmeden "sut kokusunun" ne demek oldugunu anlamak mumkun mu?

Dunyada hicbir meslek yok ki, birkac ay icinde size mukemmeliyet diplomasi verilsin. Annelik ise tum diplomalarin otesinde bir sifat olduguna gore burada, bilginin harmanlandigi ve ic gudulerle bulustugu bir durum ortaya cikiyor.

Kimse mukemmel degil... Anneler de birer insan ve kesinlikle mukemmel degil... Her insan, zaaflari ve zayifliklari ile doguyor, buyuyor. Robot olmalarini beklemek, surekli en dogruyu yapan kisi olmasini istemek, hayalden baska birsey olamaz.

Hatalar yapiyoruz, geriye donup vicdan muhasebesine giriyoruz, ileriye gidip yaptiklarimizin sonuclarini gormeye calisiyoruz, bugunu yasayip mutlu olmayi, mutlu etmeyi istiyoruz. Hangi yolu secmis olursak olalim, amac, Onlar'in mutlulugu degil mi? Insan, hatalariyla, insan. Insani insan yapan hatalarindan ders almasi, tekrarlamamak icin cozumler uretmesi. Ancak bir saat sonra ya da bir dakika sonra hangi hatayi yapacagimizi bilmedigimiz de bir gercek.

Mukemmeli aramayin... Aratmayin... Yaptiklarinizdan pisman oldugunuz anlarda, cocugunuza siki siki sarilin, opun koklayin... Hata yapilabilir... Ama hicbir kalp tamir olmayacak, hicbir hata duzelmeyecek kadar kati formatlanmamistir. Ozellikle karsinizdaki, dunyada size en cok guvenen, seven ve paylasan varlik ise...

"Mukemmel anne" ise su meshur sehir efsanelerinden baska birsey degildir... :-)

7 yorum:

  1. Esracım, bebeğim doğduktan sonra ben mükemmel bir anne olmalıyım derken bu arada sürekli her hatada kendimi suçluyordum, iki tahtam eksiliyordu kafamdan:) sırf bu durumumdan kurtulmak için terapi bile aldım.Anladım ki ben mükemmel değil iyi bir anne olmaya çalışıyormuşum.Nasıl mı bazen çok yoğun çalışma sonrası eve gelirim, ayak tabanlarım ağrır, o sırada kızıma yeterince yararlı olmadığımı düşünürüm, sonrasında yok yok onun rahat bir hayat geçirmesi için bugün çok çalıştım ama yarın daha az çalışarak arayı kapatırım diyorum.Eğer çalışırken mükemmel evde mükemmel olmalıyım dersen psikolojik olarak yıkılıyorsun.Her şey kararında...
    Öptüüüüm

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Esra;

    mükemmel annelik?Kime göre,neye göre?
    Yada mükemmel ne?

    Ama yaşadığımız çevre,kültür,eğitim sistemleri,yayın/basım araçları sürekli birşeyler pompalıyor,dayatıyor bizlere...

    Mükemmel aşık,mükemmel kadın,mükemmel anne,mükemmel..mükemmel...ve bize dayatılan olmaya çaılştıkça boğuluyoruz biz olamadığımız için

    oysa sadece insan olmaya çalışsak..Önce insan olmaya.

    Çok güzel bir konunun altını çizmişsin;mükemmel anne diye bir şey yok!

    Hem bir şey söyleyeyim mi;mükemmel anne olmaya çalışan pekçok kadın birgün diyet istiyor çocuğundan...
    O korkunç şeyleri yapan insanların da ;ciidpatolojik sorunları olan,tedaviye muhtaç insanlar olduğunu,çocukların ise korunmaya muhtaç olduğunu ve bu konuda da devlet politikalarının yetersiz olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  3. @Cag: Cok cok haklisin. Hepimiz ayni duygulari zaman zaman yasiyoruz sanirim. Mukemmel olmak zorundaymisiz gibi hissediyoruz ve olamadigimizda da karamsarliga kapiliyoruz. O donemi atlatabildigine cok sevindim. :-) Sevgiler

    @Anne Is'te: Aslinda su icinde bulundugumuz blog dunyasi bile ayni seyi pompaliyor herkese. Mukemmel olmak zorunda sanki herkes. Mukemmel ahci, mukemmel anne, mukemmel is kadini, mukemmel insan... senin de belirttigin gibi kime gore mukemmel, neye gore mukemmel?
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Mukemmel insan olmadigindan ,mukemmel annede yok bence.Iyi anneler var , yaptigi hatalara ragmen Bi de inanmasi zor ama bahsettigin gibi cocugunu cope atan annelerde var.Ben onlarinda kotu anne olduguna inanmiyorum,bence onlarin ruhsal durumlari bozuk ve gecmiste neler yasadiklarini ya da ne gibi bir rahatsizliklari oldugunu bilmedigimden dolayi sadece cok uzulerek sessiz kaliyorum.Bence normal ruh sagligina sahip hic bir kadin kotu anne olamaz

    Bloglarda kendini mukemmel sakan bir kac anneye rastaldim ve bence onlarinda psikolojik sebepleri var bu mukemmelik yarisinda olmalarina sebep ...

    YanıtlaSil
  5. Yelish: cok haklisin... dunya her cesit insanla dolu... mukemmel insan diye birsey de yok. sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel ifade etmişsiniz, günümüzde bir mükemmellik yarışı almış başını gidiyor ama mükemmel olduğunu söyleyen çoğu anneye baktığımda çocuklarına veremekdikleri pek çok temel şeyin olmadığını görebiliyorum..Ben de bir anneyim ve mükemmel olmadığını, olmadığını ve olmayacağını bilen bir anne. Kızıma karşı hatalarım oluyor ama insanım ve bazen gereksiz hatalar bile yapıyorum ama sonra dediğiniz gibi ona sıkı hem de sımsıkı sarılıp özür diliyorum, neden böyle bir hata yaptığımı anlatıyorum o da ben affediyor, çünkü sevginin ne olduğunu ve kıymetini çok iyi biliyor..Sevgilerimle Songül

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Songul,
    hepimiz hata yapiyoruz ve yapacagiz. Nasil olur da bir insan mukemmel olabilir. Kendini mukemmel olarak gormenin normal bir durum olmadigi kesin. :-) Eminim miniklerimiz bizi affediyor...
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin tesekkurler. Sevgi ve saygilar. Esra

Related Posts with Thumbnails