Try right click.

Aciklama...

Su anda okumakta oldugunuz blogtaki yazilar sadece son aya ait olan ve secilmis birkac yazidan ibarettir. Ay sonunda bir onceki aya ait olan yazilar yayindan kaldirilmaktadir. Sadece secilmis birkac yazi belli siklikta degistirilmek uzere sinirli sure icin tekrardan yayinlanacaktir.
Sevgiler... Archi*Sugar

25 Nisan 2008 Cuma

Kelime Oyunlari: "SIR"

Bir kucuk fabl
...............................

KUNDUZUN SIRRI
Genc guzel bir ceylan ile dostu kunduz ormanda yuruyorlarmis. Aralarindaki yas farkina ragmen yillardir ayrilmayan iki dost olmanin zevkini cikariyorlarmis. Gol kenarina gelince durmus, su icmek ve dinlenmek icin mola vermisler. Dosluklari ta ceylanin dogumuna kadar gidiyormus. Annesi kucuk ceylani dogururken olmus, son nefesini vermeden once de yavrusunu ormanin diger yardimsever hayvanlarina emanet etmis. Kunduz ise o gun ceylanin annesine verdigi sozu asla bozmamis, her yardima ihtiyaci oldugunda yaninda bulunmus. Simdi ise, her zamandan daha cok yardim gerektigini farkindaymis kunduz.

Dun yine kurt amcalar bana yiyecek verdi, demis kucuk ceylan heyecanla.

Tum temkinlerine ragmen ceylanin yine o kurtlarla gorustugunu, onlardan yiyecek aldigini duymak, kunduzu sasirttigi kadar da uzmus.

Ben sana kac kere kurtlardan yiyecek alma dedim? Onlar kurt! Iyi gorunduklerine bakma, seni yalamadan yutarlar!

Hayir! demis ceylan. Onlar bana yardim ediyor! Hem biliyor musun, bana ozgurlugumu vereceklermis. Ben artik ozgur olacakmisim!
Iste bunu duyan kunduzun, tepesi atmis! O ana kadar korudugu sessizligini bozmanin artik zamani oldugunu fark etmis. Ozgurluk mu? Ozgurluk? Sinirine hakim olmaya calisarak sesini alcaltmis ve babacan bir tavirla,

Sana bir sir verecegim, demis kunduz. Cok heyecanlanmis kucuk ceylan. Kunduza iyice sokulmus, kucuk kulaklarini diklestirmis, merakla beklemeye baslamis. Cok severmis sirlari. Hele kunduz gibi bilge birinin agzindan cikanlari.

Dinle beni demis kunduz.

Sen, bir ceylansin. Ceylanlar zaten ozgur dogar. Sen de ozgursun. Tum bu orman, baskalarina zarar vermedigin surece senin ozgurluk alanin zaten.

Yillar once boyle degildi. Bizler de esirdik. Ne yapacagimizi bilemezdik. Ormanimizda komsu ormanin hayvanlarinin sozu gecerdi. Nereden su icecegimizi, hangi magarada uyuyacagimizi, kimlerle konusacagimizi bile onlar belirlerdi.


Cok sasirmis yavru ceylan. Bu hikayeyi ilk defa duyuyormus. Pur dikkat kunduzu dinlemeye devam etmis. eeee sonra?

Sonra icimizden biri, bir panter, bizleri topladi. "Boyle olmaz" dedi, "buna bir son vermeliyiz. Ozgur olmaliyiz". Zor bir donemdi hepimiz icin. Elimizde ne varsa komsu ormandakiler almisti, actik, susuzduk ama ozgurlugumuz icin savastik. Sonunda da basardik. Ben de sen de ozguruz simdi.

Degil kurt, kim gelirse gelsin, zaten ozgur olan seni, ozgur yapamaz. Kanma onlara. Sen, onlarin yiyecegisin. Seni besleyip etlenmeni, sana vaatler verip yanlarina gitmeni bekliyorlar. Kanma... Kimselere kanma.

Peki nasil hissedicem ben ozgur oldugumu?
diye masumca sormus kucuk ceylan.

Gulumsemis kunduz; ozgurlugunu mu hissetmek istiyorsun? Cok kolay. Ozgurlugun kosmanda gizli. Hemen simdi kos, kucuk ceylan, kos. Uzun bacaklarinin yettigi yere kadar, ruzgari pesine takip, kos. Tum gucunle ac bacaklarini, arkana bakmadan kos. Gidebildigin yere kadar kos.

Sen coktandir ozgursun... Ozgur dogdun, ozgur oleceksin!
Archi*Sugar

Kelime oyununa katilanlar. Kelime: SIR
.........................................................................
Archisugar'in Kelime Oyunlari:
Insan - Insanlik
Hata ve Affetmek
Hazirlik
Duvar - 1
Duvar - 2
Bahar - Cemre - Cilek
Ayna

17 yorum:

  1. Esracığım, çok çok güzel bir fabl. Yarın akşam yatmadan önce oğluma da okutturacağım. Ellerine, emeğine sağlık.

    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. ay çok güzel olmuş, bizim cadı henüz özgürlük kavramını anlayamaz ama okurum sorar durur artık emeğine sağlık ne yeteneklisiniz siz

    YanıtlaSil
  3. harika, şimdi birkaç defa daha okuyup, yarın akşam da oğlanlara anlatacağım.. çok teşekkürler:-)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel Esra,
    Okurken çok keyif aldım ve bir ara geçmişimiz ve bu günümüzü hatırladım.
    Yada ben benzerlik buldum!
    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  5. Herkes çocuğuna anlatacakmış, kıskandım valla.:) Benimki de büyüse de anlatsam. Ama yeğenim eminim sevecektir, ona anlatacağım. Ha bir de özgürlükle ilgili atıp tutan kurtları her gün tv'lerde, gazetelerde görünce, hatırlayacağım bu fabl'ı. Teşekkürler Esra...

    YanıtlaSil
  6. senin öbür ismin de Ezop mu acaba Esracım :)
    çok güzeldi eline sağlık
    Defne çok mu şanslı acaba diye düşündüm.

    YanıtlaSil
  7. süper bi fabl olmuş esracım sonunu da çok güzel bağlamışsın

    özgurlugun kosmanda gizli. Hemen simdi kos, kucuk ceylan, kos. Uzun bacaklarinin yettigi yere kadar, ruzgari pesine takip, kos. Tum gucunle ac bacaklarini, arkana bakmadan kos. Gidebildigin yere kadar kos.Sen coktandir ozgursun... Ozgur dogdun, ozgur oleceksin!

    yüreğine sağlık, bende kızam okumak istiyorum bunu izninle..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. süper bi fabl olmuş esracım sonunu da çok güzel bağlamışsın

    özgurlugun kosmanda gizli. Hemen simdi kos, kucuk ceylan, kos. Uzun bacaklarinin yettigi yere kadar, ruzgari pesine takip, kos. Tum gucunle ac bacaklarini, arkana bakmadan kos. Gidebildigin yere kadar kos.Sen coktandir ozgursun... Ozgur dogdun, ozgur oleceksin!

    yüreğine sağlık, bende kızam okumak istiyorum bunu izninle..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Esra ,bir soben var benim blogda

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel olmuş yazın,küçük çocukların severek okuduğu tarzdaki şu ince kitapları anımsattı bana..teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  11. @ fikriminincegulu: Cok sagol canim. Umarim oglun sever. :-)

    @ fz: Begendigine cok sevindim. Tesekkurler.

    @ ebru: Ben tesekkur ederim sevgili Ebru. :-)

    @ yasamin kiyisinda: Benzerlik bulmaniz cok normal. Aslinda tami tamina da bugunumuzu anlattim. :-)

    @ gevezekalem: Aslinda, sevgili gevezekalem... tam da o kurtlara bir gondermedir bu fabl...

    YanıtlaSil
  12. @ sessiz balik: Ah Ozlemcigim, nerde bende o yetenek. Keske tirnaklari olabilsek.
    Sobe icin simdi bakiyorum.

    @ yasemin: Rica ederim Yasemincigim, tabii ki oku. Onur duyarim.

    @ aylin yaprak: Cok tesekkurler sevgili Aylin. :-)

    YanıtlaSil
  13. Esra, tek kelimeyle muhteşem.
    Böyle bir dersi, anlaması gerekenlere okutmalıyız. Yorumlarda dendiği gibi çocuklarımızla başlayalım işe...

    YanıtlaSil
  14. Biliyor musun Esra?
    Ben masal dinlemeye bayılırım...
    Çocuklarıma hiç masal anlatmadım,hep onlardan dinledim...
    Bu nedenle inanılmaz güzel geldi..
    Muhteşemsin...
    TüTü

    YanıtlaSil
  15. sevgili Esra,
    çok güzel bir fabl:))
    ve ne kadar tanıdık...
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  16. Gercekten de guzel bir fabl olmus. Guncele gondermeler icermesi de ayrica ilginc. Biliyorum, karakterleri desifre etmek isin dogasina aykiri, ama cidden merak ettim; kunduz kim oluyor sevgili Esra? Ceylan, kurt ve panter hepsi tamam da bir tek kunduzu cozemedim. Hay bin kunduz! :)

    YanıtlaSil
  17. @ pinarbk: Pinarcigim, herkes alacagini alsin fabldan.:-)

    @ etki alani: Cok sagol sevgili Tutu. :-))))

    @ tabiat ana: Tanidik degil mi... icindeyiz aslinda...

    @ kremali'nin annesi: :-))) Kunduz, var olmasini diledigim ama var olmayan kisi/ler. Sanirim bu fabldaki tek "hayali" kahraman kendisi. :-)))

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin tesekkurler. Sevgi ve saygilar. Esra

Related Posts with Thumbnails