Try right click.

Aciklama...

Su anda okumakta oldugunuz blogtaki yazilar sadece son aya ait olan ve secilmis birkac yazidan ibarettir. Ay sonunda bir onceki aya ait olan yazilar yayindan kaldirilmaktadir. Sadece secilmis birkac yazi belli siklikta degistirilmek uzere sinirli sure icin tekrardan yayinlanacaktir.
Sevgiler... Archi*Sugar

26 Nisan 2008 Cumartesi

Cocuklarla Yeni Bir Aktivite

Büyüyorum Eðleniyorum Ögreniyorum


Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum (B.E.O.) aktiviteleri, 2008 Nisan ayindan bu yana Montessori mail grubu uyelerinin ortaya cikarttigi ve yuruttugu bir fikirdir. Her iki haftada bir degisen konularda cocuklarimizla yapacagimiz aktiviteleri icermektedir.

Yapilacak aktiviteler, cocugun gelisimine faydali olacak, bedensel ve/veya zihinsel calisma gerektirecek aktiviteler olursa cok daha faydali olacaktir. Aktiviteyi herkes uygulayabilir. Grup uyeligi gerekmemektedir. Yapilan aktivite kisilerin kendi bloglarinda ve/veya Montessori blogunda yayinlanacaktir. Blogu olmayanlar, eger aktivitelerinin yayinlanmasini istiyorsa, o hafta yaptiklari aktiviteyi detaylariyla anlatan bir yazi ve en az iki fotografi (yuzlerin gorunmesi gerekmiyor) montessori@archisugar.com adresine gonderirlerse Montessori blogundan yapan kisinin ismi/takma ismi ile yayinlanacaktir.

Daha once yapilmis olan aktivitelerden fikir almak ve incelemek isterseniz Montessori Blogumuzu ziyaret edebilirsiniz: http://montessoriegitimi.blogspot.com/

* Banner: Blogunuza aktivitemizin banner'ini eklemek isterseniz asagidaki kodu kullanabilirsiniz:



Herkese iyi calismalar dilerim.

Sevgiler
Esra S.B.

30 yorum:

  1. Cok guzel bir aktivite. Böyle güzel yapılanıp, etkinliklere bile başlamış olmanız ne güzel. Ben de mi katılsam ne?!

    Ha bir de, 0-18 yaş mı?

    18 yaşındaki sıpaya su ile ne öğretebilirsin? herhalde şunu:

    "ooooğlum! duşa gir dediysek, 5 saat yıkanıp şarıl şarıl suyu akıt demedik! alla allaaaaaa!"

    YanıtlaSil
  2. @ acalya: Acalyacigim, 18 yasinda su ile ilgili fiziksel / kimyasal deneyler yapilabilir. Ya da dalmaya gidilebilir. Balik avlanabilir. Tekne kullanilabilir, kayik kullanilabilir. Suyun kimyasi ogrenilebilir. Suda yasayan bir canlinin biyolojik yapisi incelenebilir. Dedim ya... herkesin hayalgucunun sinirlariyla alakali. Ya da senin de soyledigin gibi suyu fazla harcamamak gerektigi ogretilebilir, bir okula gidip daha kucuk cocuklara anlatmasi saglanabilir. Cunku bu yaz Turkiye icin susuz yaz. Bununla ilgili bir kompozisyon yazmasi, resim yapmasi, kolaj yapmasi istenebilir. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. :)))
    Elbette neler neler yapar 18 yaşındaki su ile! burda sabah henüz, sabah sabah latife yapayım dedim, canım sıkkın biraz-blogda yazdım zaten...

    YanıtlaSil
  4. Acalyanin yorumuna cok güldüm:)))
    Esra valla ne güzel fikirler geliyor aklina tebrikler ne diyeyim. Biz katilacagiz mutlaka.
    Bu Montessori misyonunu üstlenmen sayesinde biz de cok yararli seyler ögreniyoruz. Sagol varol arkadasim...

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. merhaba Esra, ben son zamanlarda blogunu cok sIk takip etmeye basladim. Google reader i senden gordum yukledim ve seni de ekledim, iste o zamandan beri hic kacirmiyorum yazilarini...

    Konuya gelince, muhtesemsiniz, oyle iyi dusunmussunuz ki...inan benim de aklima hani yemek ve orgu etkinlikleri oluyor ya iste onlara rastladigim bir gun gelmisti; cocuklarla yapilan etkinlikler de olsa demistim...Supersiniz...Biz kesinlikle katiliriz..Hatta montessori grubuna da katilmak isterim. Benim cocuklarim 6-7yaslarindalar, grupta bizim yas gruplarinda olanlar da var mi? Neyse buradan cok uzatmayim, ozelden de gorusebiliriz istersen...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. @ acalya: Evet okudum Acalyacigim, cok gecmis olsun. :-(

    @ ela selin: Ozlemcigim ben tesekkur ederim, ilgi ile katildiginiz icin. Su ile ilgili yazini bekliyorum. :-)))

    @ gizem pideci: Cok sagol Gizemcigim. :-)))

    @ ayse: Gercekten ne pratik birseymis bu reader degil mi? Aylarca kaybettigim zamana acidim kesvedince. :-)

    Evet o yaslarda cocugu olan bir arkadas var. Aslinda materyallerin cogu o yaslara 3-6, 6-9 yasa odaklaniyor. Katilmak istersen montessori@archisugar.com adresine bir email gonderebilirsin.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. esracım bizde katılmak isteriz Doğa hanımla bu aktiviteye resimlerimizide blogumuza ekleriz.Eğer uygunsa

    YanıtlaSil
  9. Ne hos, ne uretken, ne kucaklayici bir insansiniz. Sizi uzaktan ve usulce seyretmeye devam etmek vardi ama dayanamadim. Belki hayal gucum birseyler ilham ederse, bebegimle biz de katiliriz su aktivitesine. O vakte kadar hosca kalin sevgili Esra:)

    Ayse Sule

    YanıtlaSil
  10. @ tabiat ana: tabi canim. Kendi blogunuza ekledikten sonra buraya bir not birakirsan link verecegim tum yapanlara.
    Istersen banneri da ekleyebilirsin. Gerekli html kodu yukarida.

    @ kremalinin annesi: :-) Sevindim o zaman sessizligi bozacak bir konu ile karsiniza ciktigima.
    :-)))
    Su ile milyonlarca fikir geliyor aklima. En basitinden "su icmeyi ogretmek"... :-)

    YanıtlaSil
  11. Canikommmm,

    Ben de hemen banneri ekledim sayfama, biliyorsun benim bebeğim yok ama Dila'ma anlattım ve işin içinde su olunca bayıldııı:))) Umut ediyorum, aktiviteye katılacağız, acilen vakit yaratmalıyım:))

    Minik, şirine Defne'yi ve seni kocaman öpüyorum.....

    YanıtlaSil
  12. merhaba Esra
    bu egitim aktivitesi fikri cok
    guzel tebrik ederim. Gruba nasıl katılabilirim?
    simdiden tesekkurler
    zeynep

    YanıtlaSil
  13. @ pastacirapunsel: cok sagol canim.Aktivitenizi blogtan yayinlarsan, ben de link vereyim.

    @ ahmetselimveannesi: merhaba Zeynep. Ben birkac saat sonra seyahate cikacagim icin su anda sana yardimci olamiyorum. Ancak diger moderator arkadas, Ayca'ya bir mesaj atarsan, o sana katilman icin gerekenleri anlatacaktir. Blogu:
    http://www.pi.web.tr/aycao/
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Ne guzel bır etkınlık bu, tam da benı ılgılendırıyor:) biz gecen yıl yapmıstık ogrencılerle su projesı ve sanırım 3 hafta kadar surmustu, bır de Regio Emilio projesının bır su konusu var kı, resımlerı var bende cocuklar ınanılmaz seyler ogrenmısler ve ınanılmaz detaylı resımler yapmıslar, hele bır topragın altında suyun kanallar yoluyla eve ulasmasını resmedmıs bır cocuk vardı kı 4 yasında benı hayretlere dusurmustu.
    takıp etmeye calıscagım sevgıler

    YanıtlaSil
  15. Bayıldım bu etkinlik işine:) bende katılıcam bende:)

    YanıtlaSil
  16. İnşaallah bu haftaki etkinliğe ben ve oğlumda katılacağız. Tabiki çalışan ve yorulan bir anne olarak ne kadar zamanında yapabiliriz bilmiyorum ama çok istiyorummmm. Malum iş,eş,çocuk,yemek,temizlik,ütü v.s. den fırsat bulabildiğimiz takdirde :(

    YanıtlaSil
  17. Hergün"oğlum banyo yap!"demekten ben bıktım,o duymaktan bıkmadı..
    14 yaş grubu annelerin en büyük sıkıntısı banyo olmalı Esracığım..
    Hergün basket oynuyor ve ter içinde geliyor eve...Elini yüzünü banyo yapacak kadar su harcayarak yıkıyor ama banyo yapmıyor,kıyafetler değişiyor,ayaklar yıkanıyor ama banyo yapılmıyor...Gerekçesi neymiş biliyor musun?
    Saçının şekli bozuluyormuş!
    İlginç değil mi?
    Aynı şekli tutturamıyormuş!
    Sanırım atlatacağız..Tabii ben tırlatmazsam..:-))

    Muhteşem bir konu bulmuşsun canım benim..Bu sayede birçok konuda tecrübe edineceğiz...
    Başarılar..
    TüTü

    YanıtlaSil
  18. Esra'cım süpersin, ilk 2 başlığı kaçırmışız ama bu haftadan itibaren biz de varız. Banneri da hemen ekledim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. merhaba,montessori grubuna ben de katılmak istiyorum ...:)))
    Bu aktivite fikrinize de bayıldım.
    sevgilerimle ....

    YanıtlaSil
  20. Merhaba esracığım, benim iki kızım var ve yaş gruplarıda müsait.Çok güzel bir aktivite.Emeğiniz için teşekkür ediyorum.Banner Linkini bende bloğumuza kopyalayıp sizin yanınızda yer almak istiyorum.Sevgiyle ve sağlıkla kalın.

    NOT:Burada sadece mehtap olarak yorum gönderebilirsiniz diyor.O linkte benim diğer bloğum çıkıyor ama çıkan bloğumda diğer bloğuma da bağlantı var.ben yine bloğumu yazıyorum.
    http://canimkizlarim-benim.blogspot.com

    YanıtlaSil
  21. Çok güzel bir fikir...Bizde katılmayı düşünüyoruz

    YanıtlaSil
  22. sevgılı esracım maılle bende grubunuza katılmak ıcın belırtmısdım ama sanırım ulamsadı benım de oglum var 2 yasında mümkünse bana gerı dönebılırmısın
    sevgıler canım öpüldün...
    www.kucukprensinkucukdunyasi.blogcu.com

    YanıtlaSil
  23. ben de montessori grubuna katılabilir miyim?

    YanıtlaSil
  24. bende kızımla katılmak istiyorum bu arada bizde blog ailesine katıldık 'prenses nehirin günlüğü' blogumuuzn adı

    YanıtlaSil
  25. Benim kızım 6 aylık, onunla ne gibi aktiviteler yapabilirim acaba "SU" ile ilgili? Duş aldırmakdan başka bi fikir gelmiyor benim aklıma maalesef :(

    YanıtlaSil
  26. Merhaba Esra, umarim bir hata yapmadan aktiviteyi yazabilirim. Eger hatali bir yere giderse affola:) Su ile olan aktiviteyi yazmami istemistiniz.
    1 numarali Su aktivitesi:
    gereken mnalzemeler:
    degisik renklerde gida boyasi
    bir tane kareli buz kalibi( hani bolmeli olan, klasik herkesin buzdolabinda olanlardan)
    her kareye degisik renkte bir damla boya eklenir. 1. kareye sari, 2. kareye bir iki damla kirmizi, 3. kareye yesil vs vs. her kareye su eklenir dikkatlice. buzluga konulur. dondur.
    cocugun onune buyukce bir kase koyun. bir de buyuk bir kagit. boyali kareleri cikartin. eline verin baslasin sulu boya gibi boyasin ben ayni zamanda kaseye atiyordum buz kaliplarini boylece eridikce renk cumbusu oluyordu. renkler karisiyor degisik renkler cikiyordu.
    2. aktivite:
    3 degisik boyutda bardak, bir damlalik, gida boyasi
    ve cezve
    cezveye su doldur, icine bir iki damla gida boyasi koyun( gida boyasinin amaci su saydam oldugundan gormesi kolaylassin hem de renk ilgisini ceksin, icerse de zehirlenmez) cezveden damlalikla bardaklara su doldur, bos, yarim, doldu kavramlari ogrenilir. buyuk, orta kucuk kavramlarini ogrenir. El kordinasyonu grlisir.

    YanıtlaSil
  27. Merhaba aktiviteler çok güzel gözüküyor.Bende montessori gurubuna katılmak istiyorum.Bloğuma ekledim etkinlikleri takip etmeye çalışacağım.Benim aklıma SU ile ilgili bir fikir geldi oğluşumla uygulayıp bloğumda yayınlamak istiyorum.
    Herkese kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  28. merhaba esra;
    benimde 2.5 yaşında bir prensesim var tesadüf eseri siteni keşfettim eline sağlık özellikle bu tip aktviteler harika bende katılmak isterim.Bu konuda yardımcı olursan sevinirim birde banner ı bloguma eklemek istedim ama copy past yapılmıyor herhalde sayfanda olmadı bu konudada yardım edersen seviniim :)

    YanıtlaSil
  29. ctrl a dan sonra ctrl c yapmamışım tamam şimdi bloguma ekledim :)))

    YanıtlaSil
  30. Merhaba esra, biraz geç de olsa bizde katılıcağız aktivitelere kızım azra 1 yaşına girecek 7 nisan da.

    görüşmek üzere

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin tesekkurler. Sevgi ve saygilar. Esra

Related Posts with Thumbnails