Try right click.

Aciklama...

Su anda okumakta oldugunuz blogtaki yazilar sadece son aya ait olan ve secilmis birkac yazidan ibarettir. Ay sonunda bir onceki aya ait olan yazilar yayindan kaldirilmaktadir. Sadece secilmis birkac yazi belli siklikta degistirilmek uzere sinirli sure icin tekrardan yayinlanacaktir.
Sevgiler... Archi*Sugar

7 Mart 2008 Cuma

2,5 yas mektubu

Kucuk melegim,

Bugun tam 30 ay oldu sen hayatima girip dunyami degistireli. Senden once hayati, hayat sanirdim. Mutluluklari mutluluk, aciyi aci bilirdim. Hayat, senin o peri tozu gozlerinde, o melek bakislarinda, o tilsimli dokunuslarinda gizliymis megerse. Hayat, hayat degilmis senden once. Kelimeler manasizmis sensiz. Dunya renksiz. Hicbir sevgi, sevgi degilmis. Asklar manasiz.

Seninle ogrendim ki; tek bir gulucukmus mutluluk, tek bir opucuk, tek bir sarilis. Bir tek kelime, iki hecede gizliymis isik: An-ne.

Daha dun degil miydi burusuk ufacik pembe bedenini kucagima verdiklerinde? Daha dun degil miydi kucuk ellerinle parmagimi kavrayisin, hayata tutunusun? Daha dun degil miydi ilk gulucuklerin? Ilk adimlarin, ilk lokmalarin? Peki hatta daha dun degil miydi senin karnimdaki varligini ogrendigim? Bir hucreydin o gun, yuzunu cilginca merak ettigim, gormeden asik oldugum, tum umutlarimi bagladigim.

Artik bir fertsin. Benim hala minik, minicik bebegimsin ama aslinda bebekligi coktan geride biraktin. Ben her ne kadar kabullenemesem de, insanin nefesini kesecek bir hizla buyuyorsun. Gunumu aydinlatan kesiflerini hayretle izliyorum. Dunyayi tanimani... Hayatla bulusmani...

Bundan sonra oyle buyuk bir hizla kaynasacaksin ki dunyayla, simdi yasadiginin 10 kati bir hayati daha yasadiginda cogu seyi ogrenmis, bircok mutlulugu, aciyi tatmis, bir meslek edinmis ve belki de hayatini birlikte gecirecegin kisiyi secmis olacaksin. Dusunmek dahi korkutuyor beni. Senin icin hep dogru secimler yapmaya calismak, sana dogru yolu cizmek, guzel hedefler gostermek, bu dunyadaki tum amacim oldu artik. Dilegim senin icin herseyin en guzeli, en safi, en durusu.

Kucuk melegim, hayatla yaptigin tum kucuk savaslara ragmen hala kucucuksun. Muhtacsin. Gece yanina yatip yuzunun tum kivrimlarini ezberler, minik elini avcuma alip oksar, cennet kokunu hasretle icime cekerken hep sukrediyorum Tanrima. Yalvariyorum O'na, sensiz tek bir saniye gecirtmesin bana. Benim icin senden sonrasi olmasin asla bu dunyada. Almayayim tek bir nefes senden fazla.

Bundan birkac sene sonra geriye donup baktigimda belki de bugun yasadigimiz bircok seyi hatirlamayacagiz bile. Ancak biliyorum ki dun gece hep hafizamda yer alacak. Seni uyutmus salonda otururken yavasca acilan kapiyi, uykulu gozlerle karsimda durusunu, kosarak kucagima cikisini, basini gogsume dayayip oylece yeniden uykuya dalisini...

Yavrumsun sen benim. Kanimdan kan, canimdan cansin. Yuregimden kopup gelen bir perisin. O gun gelip de kendi kanatlarinda ucmaya basladiginda, sen de hatirla dun geceyi; o sevkat dolu, sevgi dolu gogsu. Ne zaman ihtiyacin olursa gel yine, o uykulu gozlerle, pembe pijamanla, ipek tombul ellerinle. Daya yine cennet kokulu basini bana. Sarilayim yine sana. Yavrum diyeyim sana, kuzum, melegim... korkma annen burda...

35 yorum:

  1. Esracım tüylerim diken diken oldu okurken. Hiç ayrılmayın ve hep birbirinizin mutluluklarını görün inşallah.
    Işığınızın hiç sönmemesi dileğiyle..

    YanıtlaSil
  2. Uykuya daldığı o sevgi dolu göğsün sıcaklığını hiç unutmayacağında, kaç yaşında olursa olsun, oraya yatıp tüm dertlerini unutacağından eminin.
    Allah size onun tüm mutlulukalrını göstersin inşallah...

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Esra bu kadar mı olur?Her yazında kendimden birşeyler buluyorum..Bir bebeğim olmadan önce bile ilerde olmasını hayal ettiğim birşey vardı: bebeğimizi uyuttuktan sonra ben ve eşim salonda oturup tv izlerken, uyanıp odasından gelen, uykulu gözlerle bize bakan ve uzun dalgalı saçlarını elinin tersiyle yüzünden sıyırmaya çalışan, bir yandan da gözlerini ovuşturarak bize doğru gelen, bize sarılan bir minik kız!!işte bu benim hayalimdi..Sen "o an"ı yaşamışsın ne güzell..Şimdi kızımız oldu ama henüz çok küçük.Defne ablası kadar olduğunda hayalimi gerçek yapacağını umut ediyorum..sevgiler

    YanıtlaSil
  4. en sağlıklı bebeğin sevgiyle büyüyen bir bebek olduğunu düşünüyorum. Ne mutlu ki Defne buna sahip :)

    okurken tüylerimi diken diken eden bir yazıydı. Allah seni hiç kızının başından eksik etmesin, ona da hayırlı bir gelecek yazsın...

    YanıtlaSil
  5. bir anne ancak bu kadar anlatabilir duygularını bunun üstesinde olamaz o kadar muhteşemsin ki bu yazılarda. baştan alıp okumasam yine sıkılmam
    benim devamlı takip ettiğim bir site var www.annelergrubu.com
    belkide biliyorsundur senin yaızlarınıda aslında orda görmek büyük mutluluk olur

    YanıtlaSil
  6. Sağlıklı, uzun ve mutlu yıllar geçirin inşallah birlikte. Sevginiz, bağlılığınız geçen yıllarla birlikte çoğalsın. Aklı başında, mutlu, şanslı güzel kadınlar olsunlar minik meleklerimiz. Kıymetlerini bilen insanlarla karşılaşsınlar.
    Dünyanın bütün iyi dileklerini diliyorum hepsine. Biliyorum çookk emekler var üzerlerinde.

    YanıtlaSil
  7. Umarım Allah bana ve isteyen herkese de bu duyguları yaşamayı nasip eder. Anne olmak dünyanın en zor ama buna rağmen en güzel olgusu diyorlar. Bu kadar zor olup bu kadar sevilen bir olgu daha yok diyorlar. Bence annelik muhteşem ve doğaüstü birşey. Annelerimizin hakkı cidden ödenmez. Mutluluğunuz, birlik ve beraberliğiniz daim olsun...

    YanıtlaSil
  8. Son zamanlarda Esracım, sen yazıyorsun, ben ağlıyorum, sen yazıyorsun, ben ağlıyorum.. Tamam benim hormonlarım da tavan yapmış durumda şu an ama sen de ne içli yazıyorsun be güzelcim.. İçi güzel, dışı güzel, kelimeleri güzel, kısaca çok güzel bir annesin sen..

    YanıtlaSil
  9. esra'm
    anelikten korkan biri olarak beni bile bu kadar duygulandırabildin ya helal olsun sana ve kalemine valla.çok güzel anlatmışsın duygularını.allah sizi ayırmasın inşallah.
    içim bir tuhaf olsu.annelik o kadar da korkulacak birşey değilmi ne?
    öptüm seni:

    YanıtlaSil
  10. Alacagin olsun Esra! Yine aglattin beni! Defne ne kadar sansli ki senin gibi bir annesi var. Mutlulugunuzun sonsuza dek sürmesi dileklerimle. Daha nice aylara, yaslara, saglikla, mutlulukla..

    YanıtlaSil
  11. ESRACIM ŞİMDİ VOIPIN NE DEMEK OLDUĞUNU ANLADIM AZ ÖNCE ELİMDE PHILIPS'IN KATOLOPU VARDI RAST GELE BAKARKEN GÖRDÜM TELSİZ TELEFONLARI DÜNYANIN HER YERİNDE ÜSRETSİZ TELEFON GÖRÜŞMESİ :)))
    DEĞERLENDİRMEYE ALICAM YARDIMIN İÇİN ÇOK TŞK EDERİM

    YanıtlaSil
  12. Bir yazı bu kadar güzel olur.Çok duygulandım okurken.Allah seni yavrundan ayırmasın canım ve her isteyene senin gibi duygular tattırsın.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Eminm her anne bu duyguların aynısını hissediyordur yavrusuna karşı..Benim annem de bana karşı hissetti bunları ben de kızıma kaşı hissediyorum aynı şeyleri ama Defne şu açıdan şanslı ki bunları kaleme alabilen çok yetenekli bir annesi var...Eminim ilerde bunları okduğu zaman gurur duyucaktır anneciğiyle...Bizim de duygularımıza tercüman oluyosun..Alah kızınla ve tüm sevdklerinle mutlu günler nasip etsin sana...Sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  14. Esra'cığım Allah perilemizi yanımızdan ayırmasın, okurken çok duygulandım.
    Benim Defne'm de büyüyecek buğulu gözlerle bana bakıp kucağıma atlayacak inşallah...
    Çok tatlısınız canım
    İstanbul'dan Sevgiler
    Hülya

    YanıtlaSil
  15. Ah Esra ah! Hüngür hüngür ağlattın beni yine...Kılına zarar gelecek diye içimin titrediği kuzumun büyüyüşü beni hem gurulandırıyor hem de acıtıyor. DÜnyadaki ikilemlerin hem en zoru, hem en öğreticisi, hem en bilgesi, hem de en muhteşemi...Ne diyebilirim ki...İyi ki varlar...

    www.lezzetaski.com

    YanıtlaSil
  16. Esracigim...
    yine aglattin beni... hislerini o kadar iyi anliyorum ki.. bende ayni seyi kendi kizlarimda yasadim.. ama senin kadar guzel ifade edemezdim bu duygulari.. Defne cok sansli cunku senin gibi bir annesi var.. ileride bu yazilari okudugu zaman yine gelecek koyacak basini o sevgi dolu gogsune..:) :)
    Meltem

    YanıtlaSil
  17. Esracım,

    beni çok ama çok ağlattın :)

    Susturamıyorum kendimi :)

    mrl

    YanıtlaSil
  18. Gözlerim dolu dolu ve tüylerim diken olmuş vaziyette yazını bir solukta okudum.Anne olmayan anlayamaz.Gerçekten çok güzel ifade etmişsin evladına olan hislerini.

    YanıtlaSil
  19. Ne tanımsız bir sevgi bu... Ama sen kelimelere dökebilmişsin ne güzel.. Kimbilir kelimelere dökemediklerinde neler gizli..
    "Almayayım tek bir nefes senden fazla". Her annenin temennisi. Allah bizim ömürlerimizi alsın o küçük meleklere versin.
    Ne mutlu bize bu kadar şanslıyız. Anneyiz.

    YanıtlaSil
  20. ''sensiz tek bir saniye gecirtmesin bana. Benim icin senden sonrasi olmasin asla bu dunyada. Almayayim tek bir nefes senden fazla.''
    Bu söz benim kalbimden kopmuş gibi. Ömürleri uzun, sağlıklı, ve hep mutlu geçsin. Gül kokulu yavrularımızın.

    YanıtlaSil
  21. Okurken çok tuhaf hissettim,tüylerim diken diken oldu."Almayayim tek bir nefes senden fazla"işte burayı okurken gözlerim doldu.Umarım Allah hiçbir zaman ayırmaz sizi.Annem bana Allah bana senin ölümünü göstermesin der.Umarım her zaman birlikte mutlu olursunuz.:)

    YanıtlaSil
  22. @ cinar: Canim benim cok tesekkur ederim. Cok cok sagol.

    @ mutluveumutlu: Insallah canim. Cok tesekkurler guzel dileklerin icin. :-)

    @ keo: Cok yakinda yasayacaksin sen de o hayalindeki ani. Inan bir nefes alimlik zaman sonra...

    @ esra: Sana katiliyorum. Sevgi en onemli besin cocuklar icin.
    Guzel dileklerin icin de cok cok tesekkurler. Amin diyecegim.

    @ hislerimveben: Cok sagol Ozlemcigim. Simdi bakicam o siteye. Nasil gonderiliyor bilmiyorum yazi. Eger gonderirsem sana haber veririm.

    YanıtlaSil
  23. @ pinarbk: Pinarcigim harika dilekler bunlar, amin diyecegim hepsine. Biz ustlerine titriyoruz, akli basinda insanlarla karsilastirsin Allah.

    @ sinem yaman:Cok haklisin. Dunyanin en muhtesem ayni zamanda da en zor isi anne olmak. Dilerim her isteyen bu duyguyu hissedebilir bir gun.

    @ aklimdakiler: Filizcigim, inan seni uzmek istemezdim ben. Hem de hamile hamile. Kusura bakma. Ama ne guzel bir yorum yapmissin sen de. Icim aydinlandi. :-)

    @ berfin: Yok "o kadar" korkulacak birsey degil. Zor, cok zor ama tum bu guzel duygular icin herseye deger, inan.

    @ eren derin: Canim benim, cok sagol.Cok cok tesekkurler.

    YanıtlaSil
  24. @ hislerim ve ben: Internet uzerinden konusuyorsun, hatta ucretsiz olanlari bile var. Ucretli olan ise cok dusuk fiyata. Telefon ucretin en az 10da birine dusuyor.

    @ ceren: Cok cok tesekkurler. Amin diyorumtum guzel dileklerin icin.

    @ mummy: Umarim ileride okursa, benim yazarken hissettiklerimi o da hisseder. Ayni aski o da duysun bana. Tum annelere...

    @ bebekli gunluk: Hulyacigim, senin Defnen de, inan coook yakin bir zamanda, ayni seyleri yapacak. Oyle cabuk buyuyorlar ki hicbir anini kacirmamak istiyor insan. Allah saglik versin onlara.

    @ sansli hayat:Handecigim, anne olmak bu sanirim. Tum ikilemleri ayni anda yasamak, hissetmek. Ama o guzel ask, herseyi unutturuyor, degil mi. Cok haklisin. Iyi ki varlar.

    YanıtlaSil
  25. @ meltem: Meltemcigim, "insallah" diyecegim bu dilegin icin. Insallah ileride ayni sevgi ile okur ve hemen gelip sarilir bana. Ayrilmasin hicbir anne-yavru.

    @ mrl: Canim benim. Aglama. Gel sana da sarilayim. Canim. :-)

    @ suhendan: Baska bir duygu degil mi anne olmak. Olunca anlarsin derler ya hep, ne dogruymus.

    @ ela selin: Ozlemcigim, omrumu alsin ona versin demissin, ayni hissi ben de duyuyorum. Bu sozleri baska kim icin soyleriz ki bu dunyada.Saglik versin Allah hepsine insallah.

    @ loungetime: AMIN. Onlarsiz tek bir saniye gecirmeyelim bu dunyada.

    @ ezgi: Ezgicigim, en buyuk aci evlat acisidir derler. Allah kimseye gostermesin boyle bir aci.

    YanıtlaSil
  26. Hiç birimiz almayalım tek bir nefes evlatlarımızdan fazla Esracığım. Bundan daha güzel hiçbir cümle özetleyemezdi onlara duyduğumuz sevgiyi. Duygulanarak okudum, çok güzel. Güzel kızını ve seni öpüyorum

    YanıtlaSil
  27. Sevgili Esra,
    Bilgisayar arızasından dolayı biraz bloglardan ayrı kaldım, yorum yazma imkanım olmadı.
    İki acı duvar yazısı. benimde duvar denince ilk aklıma gelen di Berlin duvarı, bizim kuşak daha iyi biliyor berlin duvarını,çok acıları oldu o duvarın, yıkılması ne yazık ki geçmişi hiç bir zaman kurtarmadı.
    Korkma Esra ATAM'ı hiç bir zaman unutturamıyıcaklar, senin gibi gençler ve senin gibi çocuk yetiştirenler daha tükenmedi.
    Miniğin yazısı da çok güzel, her gününüzü doya doya yaşamanız dileğiyle. Çok cabuk büyüyorlar zamanı kaçırma derim.
    Sevgile kal.

    YanıtlaSil
  28. gozlerim dolarak okudum yazini. anne olmak gerekmiyor bunlari okurken duygulanmak icin. sonucta hepimize anne sevgisi degmis ya... anlayabiliyoruz o yuzden o sevginin guzelligini, safligini. dilerim sonsuz olsun sevgilerimiz, guzel gunlerimiz.

    YanıtlaSil
  29. esracığım,
    yazdığın her cümleye her kelimeye katılıyorum okurken yüreğimde hissettim.Bu kadar güzel yazmış olduğun için böylesine güzel hisleri ellerin dert görmesin.her daim beraber ve mutlu olun..

    YanıtlaSil
  30. Muhteşem yazını kaçırmışım.. Yine çook duygulandım, duygularını çok güzel ifade etmişsin.. Dilerim tüm yavrular kendileri için en isabetli ve hayırlı seçimleri yaparlar ve dilerim hiç bir anne son nefesini yavrusundan sonra vermez... Allah sizi hiiçç ayırmasın, yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  31. 30 ay, 30 yılın ancak verebileceği duygu yoğunluğunu, his derinliğini verebilir mi insana?

    Anne olunca verebilir bence.. Onun izleri var bu yazıda..

    Ölüm korkusunu ilk defa Yusuf doğunca yaşadım ben de.. Ne ilginç..

    İçimden yansımalar buldum yine, eline sağlık Esracım..

    YanıtlaSil
  32. esracım o sitede ilk önce üye olabilrsin senin gibi melek anneleride orda.senden sadece ilk başta yazı istiyorlar birde resim sanırsam.değerlendirmeye alıp yazılarını gönderebiliyorsun onların mail adresine gönderdiğin aralıklarda yayınlanıyor hatta ingilteredende biri var oda yazılarını yolluyor .

    YanıtlaSil
  33. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  34. çok güzel yazmışsın esracım, okurken gözlerim doldu, annelik işte yaa, anne olmak işte bu...

    YanıtlaSil
  35. Sevgili Esra,
    Ne güzel anlatıyorsun duygularını, bütün yazılarını okuyorum sırayla, kah ağlaım kah güldüm, kah düşündüm.
    Bu yazında ise her anne gibi ben de kendimi buldum.
    Allah ayırmasın hiçbir evladı anne ve babasından, hep yanımızda bizimle sağlıklı olsunlar.
    Yüreğine sağlık

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin tesekkurler. Sevgi ve saygilar. Esra

Related Posts with Thumbnails