Try right click.

Aciklama...

Su anda okumakta oldugunuz blogtaki yazilar sadece son aya ait olan ve secilmis birkac yazidan ibarettir. Ay sonunda bir onceki aya ait olan yazilar yayindan kaldirilmaktadir. Sadece secilmis birkac yazi belli siklikta degistirilmek uzere sinirli sure icin tekrardan yayinlanacaktir.
Sevgiler... Archi*Sugar

17 Ağustos 2007 Cuma

Pullar, plaklar, biz ve ask...


Bu aksam tam 128 tane pul yapistirdim, esimin hazirladigi 9 tane paketin ustune. Bu paketlerin hepsi standart 12" (inch)lik paketler. Nereye mi gidiyorlar? - Biri Finlandiya'ya, ikisi Almanya'ya, ikisi Fransa'ya, biri Amerika'ya, biri Japonya'ya, ikisi Italya'ya. Tanidiklarimiza mi? - Hayir! Kesinlikle tanimiyoruz gonderdigimiz kisileri. Iclerinde ne mi var? - Iclerinde, eline gecenleri cok mutlu edecek seyler var: Cok zor bulunan, dunyada en fazla 100 kopyasi kalmis, en yenisi 20 yillik plaklar.
Bizim esimle ortak hobimizdir plak toplamak, dinlemek ve satmak. 10 seneden fazla zamandir, vakit buldukca antika pazarlarini, eski plak satan dukkanlari, internette ikinci el plak satanlari gezer, koleksiyonlarimizda eksik olan plaklari bulmaya calisir, evde bos zamanlarimizda pikabimiza plaklarimizi koyar dinler, bizim zevkimize hitap etmeyen ya da zaten bizde olan plaklari ise satariz. Satistan tabii ki para kazaniliyor, hatta cok iyi para kazaniliyor ama bizi ilgilendiren isin maddi kismi degil. O plaklarin gercek sahiplerine, onlari birer hazine gibi saklayacaklarini bildigimiz kisilerin eline gectigini bilmek asil bizim ilgilendigimiz kismi. O, oyle hos bir duygu ki.
Sanirim muzigi hala pikaptan dinleyen nadir insanlardan biriyiz. CD ya da mp3 calarimiz yok mu? Tabii ki var. Ama pikabin verdigi zevki vermiyor hicbiri. Hele yillarca arayip da bulamadiginiz, ugruna servet vermeyi goze aldiginiz bir plagi bundan 4 sene once oldugu gibi yasli bir amcanin sizi goturdugu Istanbul'un unutulmus bir mahallesinde, unutulmus bir apartmaninin bodrum katinda, toz icinde bulup gun isigina cikarmanin, onu ait oldugu yere, temiz duzenli alfabetik sirali bir plak koleksiyonunun icine koymanin; caniniz istediginde ozenle cikarip ozel temizleme aletleriyle temizleyip elinizi plagin ortasina degdirmeden, sadece iki parmaginizla tutup, pikaba yerlestirmenin; sonra ozenle calma ignesini ustune yerlestirmenin ve kanepeye O'nunla uzanip mum isiginda o harika muzigi dinlemenin yerini hicbir sey tutamaz...
Yarin, Bienne'de tozlu karanlik bir depoda buldugumuz 9 tane plak, gun isigina, ozgurluge, sevgiye ve tekrardan notalara kavusacak, yasamalari icin onlara ikinci bir sans verilecek. Yasasin muzik!

23 yorum:

  1. Aaa ne keyifli bir hobi :))) Ve bir kenara atılmış, unutulmuş güzelim plakları hak ettikleri pırıl pırıl arşivlere ulaştırmanın huzuru da "bonus"u oluyor olsa gerek ;)

    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Ben de gramofonlara a��m, o kadar estetik buluyorum ki onlar�. Bir g�n evimde antika bir gramofon olmas�n� hayal ediyorum hep ve eski plaklar� ondan dinlemek. Tabii �nce plak almak gerekiyor:)

    Sevgili yenge� arkada��m:) En nadide plaklar� bulman�z �midiyle diyorum:)

    G�r�mek �zre...

    YanıtlaSil
  3. Esra cığım ne kadar güzel bir aşk bu. Hobi demiyorum çünkü sizinkisi yaptığı şeye tutkuyla bağlananların duyduğu aşk gibi. Devamını diliyorum... Öptüm seni ve kızını...

    YanıtlaSil
  4. Selam ben Gonca,
    şu an 13 haftalık hamileyim sayfanızı bugün keşfetmeme rağmen heralde bütün yazıları okudum:)doğum hikayelerini ağlaya ağlaya:)Allah bebeğinize eşinize ve size sağlıklı mutlu ömür versin.bundan sonra da takipçinizim...kayseriden sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Esracım,
    Ne güzel anlatmışsın plak aşkını. Benim de annemlerin evindeki müzik setinin plak bölümü var ve çok nostaljik olduğundan inanılmaz hoşuma gidiyor. Çok zevkli bir uğraşınız var bence. Takdir ettim sizi ;)
    Sevgiler tatilden

    YanıtlaSil
  6. Benim abiminde pikaptan müzik dinlemeyi sever, geçenlerde ona da yaşlı bir amca çok eski plaklar hediye etmiş.Nasıl mutlu olmuştu :)

    Bence de pikaptan o minik çıtırtılar eşliğinde müzik dinlemenin keyfi bambaşka...
    Sevgiler
    ~mrl~

    YanıtlaSil
  7. @ Sndrfknella: gercekten cok keyifli ve "bonus" sozunu cok begendim, aynen oyle! :-)

    @ k.i.s.d : Gramofonlar bana da hep ilginc gelmistir. Kas plaklari dinlemenin keyfi de baska olsa gerek. Sana da sevgiler yengec. :-)

    @ Hande: Cok haklisin canim, "ask" bu. Hele asik oldugun kisi ile yapinca bir hobini daha da "ask" oluyor hobiden cok.

    @ Gonca Arin: Cok tesekkurler Gonca. Hosgeldin, sefalar getirdin. Ve tebrik ederim. Umarim sorunsuz, saglikli bir hamilelik gecirir, sihatle bebegini kucagina alirsin. Eger sormak istedigin birsey varsa, lutfen cekinmeden sor. SEvgiler

    @ Selen: Evet gercekten cok zevkli bir ugras. Iyi tatiller,bizim icin de gir denize, yuz yuz yuz... :-)

    @ MRL : Ya ayni his iste. Nasil mutlu oluyor insan. Plagin sesini hicbir cd'ye degismem. :-)))

    @ Tabakta lezzetler: Ben de aynen sana dilerim guzel bir haftasonu. Bloguna baktim,cok lezzetli gorunuyor hersey. :-)))

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar güzel bir hobi, keyfi ben de yaşadım sizinle, bir pikap, plaklar, mum ışığı...çok hoşuma gitti... Bizim de birsürü plağımız vardı, pikabımız bozduktu hatırladığım kadarıyla, o zaman çocuktum ve ben plakları kırardım:((( ne de olsa işe yaramıyor diye kimse bana birşey de demezdi, sonra geri kalanları, pikabı olan akrabamıza hediye edildi, ve ben içimde uhde oldu, çocukken neden plaklarımızı veriyorsunuz diye:)
    Ama kıymetini bilenlerin elinde olmasından daha güzel birşey olabilir mi?
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Esracim, o zaman seni babamla tanistirmam lazim. Zengin plak arsivi haricinde gramafon uzerine cok guzel dosyalari ve yazilari var.

    Bir suru yazi yazmissin, henuz okuyamadim, tatil donusu okuyacagim, ozellikle hamilelik uzerine olanlari ;-)

    optum

    YanıtlaSil
  10. cok hos bir ugrasi gercekten de. ben de hep sevmisimdir plagin o nostaljik sesini. bir de hep gecmisi hatirlatir, kendisi gecmisin ta kendisidir ya aslinda... cikardigi o cizirtilar bile guzelligine guzellik katar. bir de ugrasinin diger insanlara da ucunun dokunmasi daha bir hos.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Esra cığım WORDPRESS.COM MAHKEME KARARIYLA NEDENİNİ BİLMEDİĞİM BİR SEBEPLE GEÇİCİ OLARAK KAPATILMIŞTIR. BANA ULAŞMAK İSTERSEN ŞİMDİ YORUM YAZDIĞIM ADRESTEN ULAŞABİLİRSİN.

    YanıtlaSil
  12. @ Pinar: Benim de kucukken 45lik plaklarim vardi, ozellikle Cici Kizlari herhalde gunde 50 kere calardim. Sonra unutuldu plak. Yerini kaset ve cd aldi; simdi ise mp3. Ama plagin keyfini alinca insan yine eskiye donuyor. :-))

    @ ZeynoS (nerde su dolar isareti klavyede bulamadim): Tatilinin son gunlerini iyi gecir canim. Kocana da selamlar. :-) Gelince okursun. Hah buldum: $ :-P

    @ Muzi: Plak sayesinde o kadar cok arkadas edindik ki dunyanin 4 bir yanindan. Saymakla bitmez.

    @ Hande: Handecigim ben acabiliyorum senin wordpress'deki blogunu. Hic sorun mesaji vermiyor. Acaba Turkiye'deki sunucular icin mi gecerli bu engelleme olayi??? Cok ilginc...

    YanıtlaSil
  13. Bu arada Zeyno$ (bak buldum bu sefer dolari!), niye ozellikle hamilelik uzerine olanlari??? hmmm...

    YanıtlaSil
  14. vallah billah genel kultur aplam ;-)

    YanıtlaSil
  15. Zeyno$: hmmm.. hadi oyle olsun bakalim. :-) Nasildi TR???

    YanıtlaSil
  16. Hala TR'deyiz, haftaya donuyoruz. Ne is yapiyordum, kimdim ben?? :))

    YanıtlaSil
  17. Zeyno$: oh oh... demek kendini kaybettin. :-))) Benim de oyle bir tatile ihtiyacim var. Haftaya hatirlarsin herseyi. :-)

    YanıtlaSil
  18. Ahhh annemlerin hala plak calarlari ve onlarca plaklari vardir. Bir de babamin ustune dustugu notlar, 'en sevdigim plak', 'bizim sarkimiz', vs...
    Eskiden cok calardik. Su an boyle bir hobim olmasa da o zevki bilirim

    YanıtlaSil
  19. @ Gizem: Annem de aynen oyledir. Simdi bizimle eski plak satan dukkanlari gezip kendine 60li yillarin plaklarini seciyor. Eski plaklari ise hala duruyor. :-)

    YanıtlaSil
  20. Annenmle bir gidebilseydik Istanbul' a eminim o da kendinden gecerdi. Sen oyle ozenli tutusunu falan yazmissin ya, annemin kucucukken bana nasil tutup yerlestirecegimi, igneye dikkat etmem gerektigini nasil anlattigini animsadim. Gecmis zaman olur ki..

    YanıtlaSil
  21. Elifcigim, 2007'de yazmis oldugum bir yazi bu, tekrardan yayinlamak istedim. Ne de iyi etmisim. Annenle ortak hobimizin oldugunu ogrendim. :-)
    opuyorum cok

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin tesekkurler. Sevgi ve saygilar. Esra

Related Posts with Thumbnails